неділя, 14 жовтня 2018 р.

5 клас, українська література

Тема: Народна казка «Летючий корабель»
Мета: опрацювати ідейно-художній зміст казки «Летючий кора­бель», з’ясувати її тему та ідею, проаналізувати персонажів та визна­чити її повчальний зміст;  виховувати такі якості, як співчуття, бажання допомагати іншим; розвивати уяву, логічне мислення, навички виразного читання, мовлення, пам’ять, формувати кругозір.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання:
підручник, дидактичний матеріал.
ХІД УРОКУ
І.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
¨     Гра “Пароль”. Продовжте речення: 
 Усне народне оповідання про вигадані, а часом і фантастичні події, що сприймаються як реальні, … (казка).
    Казка має своєрідну побудову: вона складається із … (зачину, основної частини, кінцівки).
    За змістом казки поділяються на такі види: (про тварин, побутові та фантастичні).
    Казки, у яких розповідається про незвичайні події та вчинки героїв, неможливі у повсякденному житті, називають … (фантастичними).
    Що завжди перемагає у казках? (добро, справедливість).
    Як ви гадаєте, до якого виду казок належить казка “Летючий корабель”? (до фантастичних)
    Яке число найчастіше повторюється в казках і чому? (число три, бо його вважали магічним)
    Чого казка вчить людину? (кращих людських рис).
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Вступне слово вчителя
— Хто такі друзі? Ми часто називаємо друзями тих, хто насправ­ді є лише приятелями, з якими ми робимо щось разом або маємо спільні інтереси. Тобто це ті, з ким ми спілкуємось у школі, гуляємо на вулиці, зустрічаємось у вільний час.
2. Метод «Мікрофон». – Чому «Летючий корабель» – казка?
(Зачин: «Були собі…»
 Кінцівка: «Такий бенкет задали, що аж до неба дим пішов.»
      Чудодійні перетворення: з чорного хліба стали білі паляниці, з води – горілка, зрубане дерево перетворилось на корабель, дрова – на військо, лахміття – на багатий одяг.
      Герої наділені надзвичайними можливостями, про що свідчать їхні імена.)
Тренінг «Знайди пару»
Об’єднайте випробування з тим, хто його виконав:
1 Дурень
2 Слухало
3 Скороход
4 Стрілець
5 Об’їдайло
6 Обпивайло
7 Морозно
А випив усі запаси рідини
Б допоміг другові не спаритися у бані
В знайшов летючий корабель
Г приніс води живущої й цілющої
Д дізнавався усі новини першим
Є розбудив товариша, який уснув під час ви­конання завдання
Е знищів усе їстівне, чим пригощали
     Ключ: 1 в, 2 д, 3 г, 4є, 5 е, 6 а, 7 б.
Рубрика «Телеграма з казки». Угадайте, хто з персонажів казки міг дати таку телеграму:
1.«Шукаю роботящого зятя, який вміє будувати швидкий транс­портний засіб». (Цар) 2. «Влучу білці в око зі ста кілометрів». (Стрі­лець)
 3. «Проконсультую з питань будівництва». (Дід)
4. «Чекаю запрошення на званий обід, дуже зголоднів». (Об’їдайло)
5. «Можу влаштувати зиму посеред літа за символічну плату». (Морозко)
6. «Готовий бути посередником між начальством та підлеглими». (Лакей)
7. «Дуже мучить спрага, озерця не пропонувати», (Обпивайло)
8. «Позичу на невизначений час повітряний транспортний засіб з метою подорожі». (Дурень)
9.«Доправлю вчасно будь-які повідом­лення або пакунки». (Скороход)
Гра в групах «Мала подорожі»
Учні малюють маршрут, яким подорожував дурень від рідної домівки до царських палатів, зазначаючи місця, де він зустрічав нових знайомих. Кожна зупинка має мати свою назву. Перемагає та команда, чиї назви виявляться найцікавішими.
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. Казка «Летючий корабель» вчить нас того, що немає безвихідних ситуацій, а справжні друзі завжди прийдуть на допомо­гу. Якщо ти допомагаєш друзям — то й вони колись допоможуть тобі.
Складання сенкана.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Немає коментарів:

Дописати коментар