вівторок, 28 березня 2017 р.

Урок української мови в 6 класі на тему «Незмінювані іменники»

Мета уроку: закріпити вивчене про незмінювані іменники; удосконалювати вміння учнів визначати рід та відмінок незмінюваних іменників; розвивати орфографічні навички та вміння;заохотити учнів до вивчення іншомовних слів; прищеплювати любов до  слова.
Урокгра, вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник «Українська мова» Заболотного О.В. та Заболотного В.В., презентація, відеореклама, індивідуальні картки.
І. Мотивація навчальної діяльності.
  Діти, сьогодні урок буде незвичайним. Ми проведе­мо його в кафе (слайд 1).
Що це таке? Ви коли-небудь були в кафе? Що там робили?
   Але кафе у нас буде не звичайне, а «мовне». Ми будемо замовляти всі страви, що стосуються нашого уроку української мови.
    Особу,  яка обслуговує відвід­увачів кафе, називають офіціан­том. Сьогодні я буду офіціантом, ви — відвідувачами. Отже, сьогод­ні в меню (слайд 2): увага, правильність, взаємодопомога, згуртованість, дисципліна, швидкість.
Це — гроші, за які ви можете придбати будь-яку страву з нашого меню.
 ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Давайте перевіримо, чи всі мають дозвіл на відвідування кафе?
Інтерактивна гра «Вірю – не вірю» (слайди 3, 4).
ІІ. Повідомлення теми, мети  уроку (слайд 5).
Дозвольте прочитати запрошення, яке надійшло на адресу школи: «Шановний шестикласнику!
Чекаємо на тебе 10 грудня в нашому кафе для знайомства з нами
». Хто надіслав нам запрошення? Це – незмінювані іменники.
ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.
1.Розповідь учителя (слайди 6 – 9).
У кафе господарюють незмінювані іменники.
2. Реклама.
А зараз я пропоную прослухати рекламну кампанію, яку проводив власник кафе. Вам потрібно виписати назви страв, які відносяться до незмінюваних іменників.
У записі відеореклами звучить: «Запрошуємо вас відвідати наше затишне сучасне кафе. Тут запропонують страви, які задовольнять будь-який смак: полтавський борщ, м’ясний бульйон, вареники з різними начинками, картопляне пюре з різними гарнірами, козацькі котлети, фірмові салати олів’є, з оливками та грибами, з анчоусами, барбекю з овочами. Дітям буде цікаво покуштувати ескімо, фруктові струделі, надзвичайні капкейки, смачні тістечка безе, екзотичні соки». Перевірка – слайд 10.
3. Аукціон (слайд 11).
Для замовлення страв про­шу з кожного столика по одному представникові.Завдання: замінити словосполучення незмінюваним іменником.
Різновид шашлику – барбекю.
Різновид капусти, яка має кулясте стебло- кольрабі.
Різновид кави з вершками – капучино.
Сорт твердої сирокопченої ковбаси – салямі.
Солодкий плід тропічного дерева роду мангових.
Їжа, виготовлена з соку фруктів та загущена желатином – желе.
Картопля, засмажена у великій кількості жиру до рум’яної кірочки – фрі.
М’ясо найвищого сорту без кісток – філе.
Зеленувато-коричневий плід тропічного дерева з бархатистою шкіркою – ківі.
4. Дегустація. Розподільний диктант (слайди 12, 13).
 Розподілити іменники за родами: ситро, желе, леді, філе, салямі, колібрі, євро, місіс, поні, путасу, авокадо, івасі, суфле, таксі, фойє/

5.Працюємо разом (слайд 14).
Для замовлення основної страви треба попрацювати. Переписати, вставляючи пропущені літери.
   6. Активний відпочинок (слайд 15).
Ми в кафе відпочивали,  
Смачні страви куштували.
Подивіться,вправо, вліво —
Тут і там — знання на диво!
Треба їх усі придбати,
Щоб розумними зростати!
А тепер рівненько стали,
Руки вгору підняли, потягнулися,
Опустили руки вниз, усміхнулися,
Нахилились вправо, вліво.
Сіли на місця красиво.
   Відвідувачам за кожним столиком я пропоную перелік різних страв та продуктів харчування. Ваше завдання -  вибрати певну назву та за допомогою прикметників описати її так, щоб за цими ознаками відвідувачі, які сидять за іншим столиками, могли здогадатися, про що йде мова (слайд 16).
7.Робота в парах (слайд 17)
А зараз, діти, послухайте, що трапилось одного разу з вашим однолітком Миколкою.
В останній день тижня учителька Марія Іванівна порадила дітям написати твір про свої враження після вихідних.
Настав понеділок. Миколка з нетерпінням чекав уроку, щоб прочитати свій твір. Діти уважно слухали хлопця.
Твір Миколки
У неділю ми з татом поїхали до кафе. Спочатку автобус мчав нас шосем, а потім ми їхали метром. І ось ми робимо замовлення, нам принесли меню. Але кафе це незвичайне, тому що надворі у вольєрі можна побачити заморських гостей.  Перш за все ми натрапили на велике кенгуру. Коли я пригостив його смачним ескімом, то воно відразу зраділо й кумедно застрибало по вольєру. Чубата какаду вражала своїми строкатими барвами.
Стомлені, але щасливі ми повернулись додому, розповідали мамі про цікавих звірів, а вона пригощала нас смачною какавою.
-Діти сміялись разом з Марією Іванівною, а Миколка нічого не розумів: він же так старався.
-Чому ж сміялись діти?
(-Тому що Миколка не знає, що є незмінювані іменники).
8.Рубрика «А ви знаєте, що…».
Учень (слайд 18): А ви знаєте, що ескімо з‘явилося на світі цілком випадково. Крістіан Кент, житель США, власник фабрики з виробництва солодощів для дітей, одного разу ненароком облив брикетик морозива шоколадною глазур'ю. Нова партія вже називалася Eskimo Pie - «пиріг ескімоса», об'ємом двадцять п'ять тисяч штук, була випущена в 1920 році. Через декілька років ескімо святкуватиме столітній ювілей.
ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.
Чи сподобалось вам у кафе? Чи зможете ви розрахуватись заробленими грошима за  страви?
Кошик знань (слайд 19). Закінчіть речення:
       Ідучи з уроку, я беру з собою ….  (знання про …, вміння ….)
      Мені найбільш сподобалось …
      У нашому кафе знадобилися такі вміння …
V. Домашнє завдання (слайд 20).
1.Вивчити правила – с.110-112.
2.Виконати вправу 286.
3.Написати твір-мініатюру про тварин, використовуючи незмінювані іменники.

    А який у вас настрій? У мене теж чудовий.  Увага: солодкий сюрприз як подяка за гарну роботу на уроці.



Немає коментарів:

Дописати коментар