понеділок, 31 липня 2017 р.

                                    Педагогічні родзинки

ЛІНГВІСТИЧНИЙ ДВОБІЙ
Робота в парах. Учень сам вибирає суперника зі словами:"Я викликаю на двобій…"  і ставить запитання.
-  Яка частина мови називається іменником?
– Які морфологічні ознаки властиві іменникові?
– Назвіть відмінки і запитання, на які вони відповідають.
– Які іменники є власними назвами, а які – загальними? Наведіть приклади.
– Яку синтаксичну роль виконує іменник?

 ПРІМА ( це абревіатура, яка означає п’ять різних аспектів до аналізу художнього твору)
        Мета застосування прийому: учити аналізувати художній твір під різним кутом зору; розвивати вміння порівнювати, висловлювати власні думки з приводу порушених проблем, узагальнювати, робити висновки; формувати комунікативну компетентність; виховувати оптимістичне  світосприйняття й світобачення; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці.
        Етап уроку, де застосовується прийом: опрацювання навчального матеріалу, закріплення вивченого.
Зміст нетрадиційного  прийому:
П – почаклуємо. Учні отримують можливість змінити щось у запропонованій ситуації. Вони повинні описати, що й чому змінюють .
Р – розв’яжемо проблеми. Учням пропонується  дати можливі варіанти вирішення проблем.
І – інший погляд. Учні розмірковують на запропоновану тему або описують якийсь сюжет від імені героя.
М – може статися. На відміну від розділу «Почаклуємо», учитель сам пропонує деякі зміни в описаній ситуації і просить учнів зробити висновки, врахувавши ці зміни.
А – а що далі? Учням пропонується передбачити, про що йтиметься далі та обгрунтувати припущення.

 Обладнання, яке використовується :   технічні засоби, картки із завданням.
       Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому:  5- 7 хвилин.
*       *             *            *             *      *        *      *         *           
Іван Карпенко – Карий  « Сто тисяч»
ПочаклуємоВам надається право змінити закінчення твору.Що ви зміните? Чому саме так ви вирішили змінити фінал?
Розв’яжемо проблеми.У творі порушується проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Запропонуйте декілька варіантів розв’язку цієї проблем.
Інший погляд. Розкажіть від імені Калитки, що для нього є  «приобрітєнія» землі.
Може статися. Уявіть, що Калитка отримав справжні гроші.  Як складеться життя його й родини після цього? Зробіть власні передбачення.
А що далі?Яким буде життя Герасима? Обгрунтуйте свої припущення.

РЕКЛАМА
        Мета застосування прийому:  зацікавити та заінтригувати учнів змістом  художнього твору; розкрити  його яскравість і самобутність, підкреслити  цікаві епізоди , викликати бажання прочитати текст; розвивати  в  школярів уважність, винахідливість, логічне  мислення, зв’язне мовлення, уміння проникати в суть художнього твору;  виховувати любов до книги.
        Етап уроку, де застосовується прийом: мотивація навчальної діяльності школярів.
Зміст нетрадиційного  прийому: учні  об’єднуються в пари  та вдома створюють рекламний проект за твором, що вивчають. Вони самостійно визначають мету, адресата, вид свого рекламного продукту, підбирають ілюстративні та анімаційні матеріали, продумують зміст реклами. Результати роботи демонструють у класі.
       Обладнання, яке використовується : технічні засоби, рекламний текст.
       Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 3 хвилини.
*       *             *            *             *      *        *      *         *           
Мрієте мати справжнього друга? Тож познайомтесь  із героями твору Леоніда Смілянського «Лідер», які навчать вас дружити. Разом із Степанком  (головним героєм твору) у вас буде можливість врятувати голуба навіть тоді, коли його друзі і батьки не вірять уже, що птах виживе. А чи врятує  голуб хлопчика?..
Прочитайте « Лідер»! Екстрим і хороший настрій гарантуємо.
*       *             *            *             *      *        *      *         *           
Чи вірите ви в справжню дружбу між птахом і людиною?
Чи скажете, що така дружба неможлива ?
Читайте  оповідання Леоніда Смілянського «Лідер»!
І врешті - решт ви скажете : «Оце дружба!»

 ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ МАГАЗИН
 Мета застосування прийому:  поглибити знання учнів про дієприкметниковий зворот; удосконалювати пунктуаційні вміння й навички, мисленнєві дії аналізувати, порівнювати, доводити й обгрунтовувати; розвивати спостережливість, уважність, кмітливість; виховувати потребу пізнавати мовні глибини.
        Етап уроку, де застосовується прийом: повторення, узагальнення та систематизація вивченого.
       Зміст нетрадиційного  прийому: учитель -«продавець»  пропонує «товар» – речення із дієприкметниковими зворотами, однорідними членами, вставними словами та складні речення. Учні-«покупці» повинні придбати лише те, що їх цікавить, тобто речення із дієприкметниковими зворотами, а також пояснити, чому не «беруть» іншого.
        Обладнання, яке використовується: картки із реченнями.
       Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 5 хвилин.

Послухай, як трава росте напоєна дощами. (П.Осадчук.). Прощай усе  поля  діброви  Дніпро широкий бір сосновий. На дорогу вибіг охлялий  за зиму заєць стрибнув раз вдруге нашорошив вуха і аж залопотів у кущах. (М.Стельмах.)  Гей, над дорогою стоїть верба дзвінкі дощові струни ловить (П. Тичина). Чи є в світі така сила щоб змагатись з нами сміла? (Нар. творчість). Так шепоче серед ночі вітром збуджена трава.(Олександр Олесь.) Запахли сонцем яблуні в садах од кореня натруджені по віти.



Немає коментарів:

Дописати коментар