Урок
української мови в 6 класі на тему «Незмінювані іменники»
Мета уроку: закріпити вивчене про незмінювані іменники;
удосконалювати вміння учнів визначати рід та відмінок незмінюваних іменників; розвивати орфографічні навички та
вміння;заохотити учнів до вивчення іншомовних слів; прищеплювати любов до слова.
Урок – гра, вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник «Українська мова» Заболотного О.В. та Заболотного В.В., презентація, відеореклама, індивідуальні картки.
Обладнання: підручник «Українська мова» Заболотного О.В. та Заболотного В.В., презентація, відеореклама, індивідуальні картки.
І. Мотивація навчальної діяльності.
Діти, сьогодні урок буде незвичайним. Ми
проведемо його в
кафе (слайд 1).
Що це таке? Ви коли-небудь були в кафе? Що там
робили?
Але
кафе у нас буде не звичайне, а «мовне». Ми будемо замовляти всі страви, що
стосуються нашого уроку української мови.
Особу,
яка обслуговує відвідувачів кафе, називають офіціантом. Сьогодні я буду
офіціантом, ви — відвідувачами. Отже, сьогодні в меню (слайд 2): увага, правильність, взаємодопомога, згуртованість,
дисципліна, швидкість.
Це — гроші, за які ви можете
придбати будь-яку страву з нашого меню.
Давайте
перевіримо, чи всі мають дозвіл на відвідування кафе?
Інтерактивна
гра «Вірю – не вірю» (слайди 3, 4).
ІІ.
Повідомлення теми, мети уроку
(слайд 5).
Дозвольте прочитати запрошення,
яке надійшло на адресу школи: «Шановний шестикласнику!
Чекаємо на тебе 10 грудня в нашому кафе для знайомства з нами». Хто надіслав нам запрошення? Це – незмінювані іменники.
Чекаємо на тебе 10 грудня в нашому кафе для знайомства з нами». Хто надіслав нам запрошення? Це – незмінювані іменники.
ІІІ.
Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.
1.Розповідь
учителя (слайди 6 – 9).
У
кафе господарюють незмінювані іменники.
2.
Реклама.
А
зараз я пропоную прослухати рекламну кампанію, яку проводив власник кафе. Вам потрібно виписати
назви страв, які відносяться до незмінюваних іменників.
У записі
відеореклами звучить: «Запрошуємо вас відвідати наше
затишне сучасне кафе. Тут запропонують страви, які задовольнять будь-який смак:
полтавський борщ, м’ясний бульйон, вареники з різними начинками, картопляне
пюре з різними гарнірами, козацькі котлети, фірмові салати олів’є, з оливками
та грибами, з анчоусами, барбекю з овочами. Дітям буде цікаво покуштувати
ескімо, фруктові струделі, надзвичайні капкейки, смачні тістечка безе,
екзотичні соки». Перевірка – слайд 10.
3. Аукціон (слайд 11).
Для
замовлення страв прошу з кожного столика по одному представникові.Завдання:
замінити словосполучення незмінюваним
іменником.
Різновид шашлику – барбекю.
Різновид капусти, яка має кулясте стебло- кольрабі.
Різновид
кави з вершками – капучино.
Сорт
твердої сирокопченої ковбаси – салямі.
Солодкий
плід тропічного дерева роду мангових.
Їжа,
виготовлена з соку фруктів та загущена желатином – желе.
Картопля,
засмажена у великій кількості жиру до рум’яної кірочки – фрі.
М’ясо
найвищого сорту без кісток – філе.
Зеленувато-коричневий
плід тропічного дерева з бархатистою шкіркою – ківі.
4.
Дегустація. Розподільний диктант
(слайди 12, 13).
Розподілити іменники за родами:
ситро, желе, леді, філе, салямі, колібрі, євро, місіс, поні, путасу, авокадо,
івасі, суфле, таксі, фойє/
5.Працюємо
разом (слайд 14).
Для
замовлення основної страви треба попрацювати. Переписати,
вставляючи пропущені літери.
6. Активний відпочинок (слайд 15).
Ми в кафе відпочивали,
Смачні страви куштували.
Подивіться,вправо, вліво —
Тут і там — знання на диво!
Треба їх усі придбати,
Щоб розумними зростати!
А
тепер рівненько стали,
Руки
вгору підняли, потягнулися,
Опустили
руки вниз, усміхнулися,
Нахилились
вправо, вліво.
Сіли
на місця красиво.
Відвідувачам за кожним столиком я пропоную
перелік різних страв та продуктів харчування. Ваше завдання - вибрати певну назву та
за допомогою прикметників описати її
так,
щоб за цими ознаками відвідувачі, які сидять за іншим столиками, могли
здогадатися, про що йде мова
(слайд 16).
7.Робота
в парах (слайд 17).
А
зараз, діти, послухайте, що трапилось одного разу з вашим однолітком Миколкою.
В
останній день тижня учителька Марія Іванівна порадила дітям написати твір про
свої враження після вихідних.
Настав
понеділок. Миколка з нетерпінням чекав уроку, щоб прочитати свій твір.
Діти уважно слухали хлопця.
Твір Миколки
У
неділю ми з татом поїхали до кафе. Спочатку автобус мчав нас шосем, а потім ми
їхали метром. І ось ми робимо замовлення, нам принесли меню. Але кафе це
незвичайне, тому що надворі у вольєрі можна побачити заморських гостей. Перш за все ми натрапили на велике кенгуру.
Коли я пригостив його смачним ескімом, то воно відразу зраділо й кумедно застрибало по вольєру. Чубата
какаду вражала своїми строкатими барвами.
Стомлені,
але щасливі ми повернулись додому, розповідали мамі про цікавих звірів, а вона
пригощала нас смачною какавою.
-Діти
сміялись разом з Марією Іванівною, а Миколка нічого не розумів: він же так
старався.
-Чому
ж сміялись діти?
(-Тому що Миколка не знає, що є
незмінювані іменники).
8.Рубрика «А ви
знаєте, що…».
Учень (слайд 18): А ви знаєте, що ескімо з‘явилося на
світі цілком випадково. Крістіан Кент, житель США, власник фабрики з
виробництва солодощів для дітей, одного разу ненароком облив брикетик морозива
шоколадною глазур'ю. Нова партія вже називалася Eskimo Pie - «пиріг ескімоса», об'ємом двадцять п'ять тисяч штук,
була випущена в 1920 році. Через декілька років ескімо святкуватиме столітній
ювілей.
ІV. Рефлексивно-оцінювальний
етап.
Чи
сподобалось вам у кафе? Чи зможете ви розрахуватись заробленими грошима за страви?
Кошик
знань (слайд 19). Закінчіть речення:
• Ідучи
з уроку, я беру з собою …. (знання про …, вміння ….)
• Мені
найбільш сподобалось …
• У
нашому кафе знадобилися такі вміння …
V. Домашнє
завдання (слайд 20).
1.Вивчити правила – с.110-112.
2.Виконати вправу 286.
3.Написати твір-мініатюру про тварин, використовуючи
незмінювані іменники.
А який у вас настрій? У мене теж чудовий. Увага: солодкий
сюрприз як подяка за гарну роботу на уроці.
Немає коментарів:
Дописати коментар